دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟
سرخط خبرها

لباس فرم مدارس اجباری نیست | واریز وجه لباس فرم در مدارس ممنوع

  • کد خبر: ۱۲۲۱۱۸
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
  • ۱
لباس فرم مدارس اجباری نیست | واریز وجه لباس فرم در مدارس ممنوع
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در سال تحصیلی جدید لباس فرم مدارس اجباری نیست.

مهدی بی‌باک | شهرآرانیوز، هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید، بعد از دغدغه والدین برای انتخاب مدرسه مناسب، ثبت‌نام، تهیه لوازم‌تحریر و کتب درسی و سرویس مدارس، تهیه لباس فرم مدارس از دیگر مسائلی است که خانواده‌ها و دانش‌آموزان را به مشکل می‌اندازد. این مسئله در حالی است که مشکلات اقتصادی برخی خانواده‌ها به‌صورتی است که شاید دیگر جایی برای خرید لباس فرم مدارس در سبد خانواده وجود نداشته باشد و هزینه آن برای برخی خانواده‌ها سنگین باشد. بااین‌حال، طبق آنچه در مصوبات و دستورالعمل‌های اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی آمده است، خرید لباس فرم مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ اجباری نیست و دانش‌آموزان می‌توانند از لباس فرم‌های سال‌های گذشته استفاده کنند. البته این دستورالعمل درحالی مطرح می‌شود که مدارس به‌دلیل شیوع بیماری کرونا بیش از دوسال آموزش حضوری نداشتند و قطعا لباس فرم‌های دانش‌آموزان از نظر کیفیت یا تغییر سایز آن‌ها مناسب نخواهند بود.

دریافت وجه لباس فرم در مدارس ممنوع است

عباس نعمتی در گفتگو با شهرآرانیوز با اعلام این خبر گفت: در سال‌های گذشته، مدیران مدارس درگیر انعقاد قرارداد با تولیدکنندگان پوشاک برای تهیه لباس فرم مدارس بودند، اما امسال طبق تصمیماتی که گرفته شده است، مدیران مدارس مجاز به عقد قرارداد و دریافت وجه از والدین برای لباس فرم مدارس نیستند. هزینه لباس فرم مدارس فقط توسط تولیدکننده و به‌صورت مستقیم از والدین دریافت می‌شود.
وی اظهار کرد: همچنین در بخش‌نامه‌ای که اعلام شده است، لباس فرم اجباری نیست. اگر لباسی باشد که از سال‌های گذشته سالم و باکیفیت است، می‌توان استفاده کرد. به مدیران مدارس نیز اعلام شده است در صورت امکان مدل لباس‌های فرم برای سال تحصیلی جدید را تغییر ندهند.
نعمتی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: به تولیدکنندگان توصیه شده است در توزیع لباس فرم مدارس به‌گونه‌ای عمل کنند که موجب تردد بی‌مورد خانواده‌ها و والدین نباشد.
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: واریز هرگونه وجه برای لباس فرم در مدارس ممنوع است. مدیران باید هزینه لباس فرم مدارس را به اطلاع والدین برسانند و در قالب اطلاعیه‌ای در معرض دید خانواده‌ها قرار دهند.
به گفته وی، همچنین اگر خانواده‌ها نیز در این زمینه شکایت دارند، می‌توانند از طریق شماره تماس‌های ۳۲۲۲۲۱۰۳ و ۳۲۲۲۷۰۴۰ مطرح و پیگیری کنند.
نعمتی در ادامه به تأکید بر نظارت خانواده‌ها بر کیفیت لباس فرم مدارس گفت: خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به تولیدکننده کیفیت پارچه و دوخت را بررسی کنند و پس از تأیید آن، هزینه را پرداخت کنند. همچنین خانواده‌ها می‌توانند خودشان برای دوخت و تهیه لباس فرم اقدام کند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: افزودن و دریافت هزینه مازاد بر نرخ اعلام‌شده با عناوین مختلف مانند نظارت، مدیریت و حمل‌ونقل و... مجاز نیست و غیرقانونی است.
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به قسمتی از قیمت‌های لباس فرم مدارس اشاره کرد و گفت: به‌عنوان مثال قیمت تعیین‌شده برای لباس فرم پسرانه و دخترانه در مقطع ابتدایی و در سایز یک و دو ۲۷۰ هزار تومان و در سایز سه و چهار ۲۷۵ هزار تومان تعیین شده است. همچنین قیمت تعیین‌شده برای لباس فرم پسرانه در مقطع راهنمایی در مجموع شلوار و پیراهن ۳۸۰ هزار تومان تعیین شده است. همچنین ممکن است قیمت لباس فرم مدارس در مناطق برخوردار و کم‌برخوردار مشهد کمی متفاوت باشد.

۶۰ تولیدی تأییدشده برای دوخت فرم مدارس

دانش‌آموز، معاون اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک، گفت: در سال‌های قبل دویست تولیدی وظیفه تولید لباس فرم مدارس را برعهده داشتند که امسال این تعداد به شصت تولیدی تأییدشده ما رسیده است.
وی اظهار کرد: درباره قیمت لباس فرم مدارس برای سال تحصیلی جدید، با ادارات و نهاد‌های مرتبط با این موضوع گفتگو و جلساتی برگزار کردیم و اکنون منتظر اعلام نظر اداره صمت هستیم.
دانش‌آموز خاطرنشان کرد: امسال سعی کرده‌ایم جلو دلالان و واسطه‎گری را در تولید لباس فرم مدارس بگیریم. بنابراین، اسامی شصت کارگاه تولیدی تأییدشده را به اداره اماکن اعلام کردیم و از طرفی هم با کارگاه‌های تولیدی زیرزمینی و غیرمجاز به‌شدت برخورد خواهیم کرد. مشاغل خانگی در زمینه تولید لباس فرم مدارس را نیز تأیید نمی‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهرنگ پیل پایه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
1
1
وزیر و معاون آموزش و پرورش کم دروغ بگید
من کارگر 350هزار بابت لباس فرم دادم
تازه میگند باید پول نقد بدید
شرم بر شما
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->